06 junio, 2010

Vinya Sanfeliu rosat 2009

Vi rosat natural, de viticultura ecològica, trepat 2009 , sense sulfits, vi de taula, zona dels Valls del Corb, 12%, no conté sulfits afegits, no conté res afegit, només hi ha raïm, a 565 metres d'altitud, pluviometria 2009 a la finca: 404 l/m2, sòl calcari, sense tractaments de coure ni cap tòxic a la terra, fermentat amb els seus propis llevats, no hi ha cap additiu enològic, tampoc s'ha sotmès a clarificacions ni filtratges, pot presentar sedimentació en l'ampolla, cal servir-lo fresc.


Jordi Sanfeliu por Marcelo Isarrualde


"Teniu a les mans un vi extremadament natural, amb vida i llibertat. Imagineu el que això significa"?

La meva feina és senzilla avui. El que el lector acaba de llegir és el que en Jordi Sanfeliu ha escrit a l'etiqueta del seu nou vi rosat de trepat. L'havia tastat fugaçment d'una prova, mostra d'ampolla, fa mesos. I vaig retenir les sensacions al cap: em va semblar que la cosa valia la pena... Aviat li arribaria el moment de la veritat! I ja hi som. Darrera de la vinya i el vi, la persona: Jordi Sanfeliu. La foto, de Marcelo Isarrualde, ho diu tot. Franquesa, sinceritat, naturalitat: "un negoci de persones per a persones basat en la confiança i el sentit comú". Ja se sap com són aquests!: diuen el que fan i fan el que diuen. Ja sabeu que m'agraden!

Pebre vermell i varietal, molt varietal, però sense estridència. Nervi i lleugeresa amb l'ampolla acabada d'obrir. Faré la prova, em dic, i li donaré vint-i-quatre hores a la nevera (un rosat...): guanya presència i corpulència en boca. Es fa més llaminer: una mica de xarop de grosella amb aquell punt del carbònic de quan érem petits. De beure àgil i agradable, té un regust mineral especial, terra molla a l'estiu després d'un ruixat, una mica d'esbarzer, també, i un punt de cereal torrat: pa d'espelta, bon llevat! És un vi fresc i molt agradable, aigua fresca per a les tardes de calor que ens esperen. L'he comprat per 8 euros a la nova distribuidora Vino Bodega.

Postscriptum. Jordi será uno de los viticultores que, con sus vinos, animará el Petit Comité de mañana, 7 de junio, en Madrid (en el Club Social de Actores, Dr. Fourquet, 28, metro Lavapiés). Le acompañará uno de los impulsores del evento, Samuel Cano (con sus vinos de "Patio", versión manchega del "garage" bordelés) y Fabio Bartolomei (Vinos Ambiz, Ambite-Madrid); Julian Ruiz (Bod. eco. Bruno Ruiz, Vinos Ruiz-Villanueva, Quero-Toledo); Josep Garriga (Mas Garrian, El Molar-Tarragona) y Alfredo Maestro (Vinos Almate, Peñafiel- Valladolid). Más alguna sorpresa que, seguramente, saltará...

Postscriptum ii. Ahora que me doy cuenta...éste es mi primer post bilingüe. Así me ha salido, lo prometo, y así se va a quedar. Por lo demás, aquí lo importante es que los vinos hablen, más que las personas. Así que ya sabéis: para Dr.Fourquet 28.


9 comentarios:

Adictos a la Lujuria dijo...

Bon día Joan.

Espero tener tiempo esta semana para contar mi visita de hace un par de meses a la bodega de Jordi y porque me decanté por un vino rosado, por el vino rosado natural de Vinya Sanfeliu para formar parte del pack de celebración de las más de 1000 entradas de Adictos a la Lujuria.

Simplemente diré que es un vino sincero que sienta divinamente.

Saludos

Mike Tommasi dijo...

És un plaer llegir-te i aprener una mica més català :-)

Mike Tommasi, un italià en França

J. Gómez Pallarès dijo...

A mí lo que me ha gustado más, David, es que ofrece muy discreto pero muy monovarietal del trepat. Me ha costado definirlo porque, estando bastannte acostumbrado a las bondades y características del trepat, este vino tiene un perfil distinto. Esa mezcla mineral, vegetal y del sabor de esta uva me ha gustado de veras. Y, claro, que no haya caído ni dado un paso atrás en tres días en que lo he mantenido abierto en la botella.
A ver qué cuentas!
Joan

J. Gómez Pallarès dijo...

Tu sí que ets un home de món de debó, Mike, dels que ja no queden. Suposo que estaràs aquests propers dies disfrutant al costat de tants amics de Terroir Vino, a Genova, oi?
Molts records a tothom, i moltes descobertes que puguis anar compartint!
Salut,
Joan

Adictos a la Lujuria dijo...

Un breve de mi paso por Vinya Sanfeliu

http://www.adictosalalujuria.com/2010/06/vinya-sanfeliu-eco-setrill.html

J. Gómez Pallarès dijo...

Muchas gracias por el apunte, David!
Joan

J. Gómez Pallarès dijo...

No sé por qué, Eugenio, tu comentario no me sale después de haber dicho al programa que lo publique. En fin...que el lunes 14, si los dioses lo quieren, nos veremos en Montbrió!!!
Joan

Anónimo dijo...

Este rosado es sensible a la temperatura y a la copa en que se sirve.
Lo pude comprobar ayer en Petit Comité.
A pesar de las altas temperaturas, fue un día propicio para la degustación de todos los vinos presentes.
Y Jordi estaba muy orgulloso de tu comentario.

J. Gómez Pallarès dijo...

Pues fíjate tú, anónimo, que yo tenñia mis miedos para el día de ayer: después de salir de un nodazo, con luna menguante subida y día hoja...las perspectivas no eran la smejores, la verdad.
Me alegra mucho leer que la cosa se dió bien, y que a Jordi le gustó este comentario. Su tempranillo siempre me ha gustado mucho y este trepat (del que guardo todavía una botella!) me parece un ejercicio arriesgado pero exitoso!
Joan

Publicar un comentario en la entrada